top of page

Handel

Częste zmiany w przepisach, wzrost kosztów zatrudnienia, wysoka inflacja, zdarzenia losowe oraz typowa spirala zadłużenia są przyczynami zadłużenia w punktach handlowych. Dodatkowo, potrzeba, wysokiego kapitału początkowego wymaga zaciągnięcia zobowiązań jako dźwigni finansowej. Suma tych zdarzeń powoduje niewypłacalność, co może skutkować upadłością.

Osiedlowy sklepik

Klientka prowadzi osiedlowy sklepik, we własnym lokalu pod szyldem znanej ogólnopolskiej sieci spożywczej. Lokal mieści się w części domu jednorodzinnego. Dom został zbudowany z własnych środków oraz częściowo pochodzących z kredytu, przez męża klientki. Niestety, z nieznanych przyczyn, mąż klientki targnął się na własne życie. Ta dramatyczna sytuacja bardzo mocno wstrząsnęła klientką i spowodowała wielomiesięczne wyłączenie jej z życia. Na skutek tej sytuacji powstały olbrzymie zaległości w ratach kredytowych. Również sam sklep pozostawał

sklepik osiedlowy, ekspedientka

niedopilnowany, przez co klientka miała naliczane kary wynikające z umowy franczyzowej. Klientka z pomocą syna, podjęła leczenie depresji i stawiła czoło problemom. Restrukturyzacja wstrzymała komornika. Niekorzystna umowa franczyzowa została rozwiązana, a klientka pod własnym szyldem z nową załogą pracowników zaczyna odrabiać straty. Wynegocjowana spłata zobowiązań w niższej kwocie, pozwala na uregulowanie kosztów stałych jak ZUS, podatków, pensji

Sklep z odzieżą

Klientka prowadziła produkcję oraz dystrybucję szytych przez swój zakład spodni oraz parę sklepów z tą odzieżą. Spodnie, które szyła były sprzedawane na terenie całej Polski. Klientka trafiła do kancelarii na etapie zaawansowanej egzekucji, gdy nie była już w stanie spłacać nawet bieżących kosztów. Przyczyną problemów były działania byłego męża, który w agresywny sposób odbierał kompetencje i wiarę w swoje możliwości klientce. Przez

Sklep z odzieżą, produkcji polskiej

szereg wymuszonych na klientce działań doprowadził do sytuacji utraty wiarygodności w oczach kontrahentów, pracowników, banków oraz Urzędu Skarbowego i ZUSu. Dopiero intensywne wsparcie ze strony kancelarii, pozwoliło klientce uzyskać dystans do problemów oraz uwierzyć w swoje znaczenie w firmie. Dzięki ścisłej współpracy, klientka podjęła walkę o swoją firmę oraz o siebie. Wierzyciele przyjęli propozycje układowe i

Autohandel

Autohandel sprowadzanymi z zagranicy samochodami, kwitł klientowi do czasu wybuchu pandemii. W okresie wielu "lockdown-ów" spadki przychodów spowodowały niewystarczające obroty na rachunkach firmowych, które w określonej wysokości były wymagane przez bank. Przyczyną problemów oprócz zmniejszonej liczby klientów były

Handel samochodami

wypowiedzenia umów kredytów obrotowych. Klient niemalże z dnia na dzień został wezwany do spłaty trzech zobowiązań w wysokości, która nie była możliwa do zrealizowania przez niego. Banki rozpoczęły intensywną windykację, która miała na celu najszybszą spłatę zaległości. Metody działań windykacji zasługują na osobny wpis na blogu. Do restrukturyzacji zostały wciągnięte wszystkie zobowiązania klienta, łącznie z

kredytem hipotecznym. Zaś samo otwarcie postępowania wstrzymało działania windykacji. Redukcja zadłużenia o odsetki oraz część kapitału zmniejszyły poziom zadłużenia. Rozłożenie na raty kredytów obrotowych pozwala rozpocząć proces spłaty limitów. Klient skupił się na odpracowywaniu strat i rozpoczęciu procesu wychodzenia z długów.

pracowników, kosztów produktów. Klientka powoli odzyskuje wiarę w swoje możliwości oraz pogodną przyszłość.

bottom of page